Vanliga frågor
Innan du kontaktar oss kan du se om din fråga redan är besvarad här. Vi har samlat en lista med vanliga frågor för att hjälpa dig snabbt. Hittar du inte det du söker kan du kontakta oss direkt via formuläret nedan. Kom ihåg att kontrollera skräpposten när du väntar på svar från oss!
Hur kan jag spåra min beställning?
När din beställning har skickats får du ett mejl med spårningsinformation. Vi skickar alltid din order senast inom 24 timmar efter köp.
Har du inte fått spårningsmejlet inom 24 timmar, kontrollera först om det hamnat i skräpposten på grund av okänd avsändare. Hittar du det inte där heller – kontakta oss via formuläret nedan.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
Orderbekräftelsen skickas direkt via mejl efter genomfört köp. Har du inte fått den inom 5 minuter, kontrollera först om den hamnat i skräpposten på grund av okänd avsändare.
Om den inte finns där heller – kontakta oss via formuläret nedan. Du kan även lägga till vår mejladress kundservice@veloura-care.se som säker avsändare.
Hur lång är leveranstiden?
Vi samarbetar med DHL. Normalt är leveranstiden 1–3 vardagar för uthämtning. Vid hög efterfrågan eller låg lagernivå kan längre leveranstider förekomma. Du ser alltid uppdaterad information om beräknad leveranstid under ”Fraktmetod” i kassan och på orderbekräftelsen.
Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Mejla oss på kundservice@veloura-care.se så hjälper vi dig med returen. Bifoga gärna ordernummer och ditt fullständiga namn för snabbare hantering.
Jag har mejlat er men får inget svar?
Vi har en genomsnittlig svarstid på 1–2 timmar under våra öppettider (mån–lör 08.00–17.00), och sällan längre än 3 timmar. Har du inte fått svar inom den tiden beror det troligen på att vårt mejl hamnat i din skräppost.
Om du kontaktat oss via formuläret nedan kan du även prova att mejla oss direkt på kundservice@veloura-care.se. Då markeras vi lättare som säker avsändare och vårt svar kommer fram.

